De spraak- en gehoorgestoorde erfgename van een groot landhuis moet op haar oerinstincten vertrouwen wanneer een gemaskerde indringer haar wil vermoorden.
Nadat een gemutileerd lichaam van een jongen is teruggevonden, worden de Jezuïeten Gus Saenz en Jerome Lucero bij het onderzoek betrokken. Gauw wordt duidelijk dat er een seriemoordenaar in het spel is die op kinderen jaagt die, om te overleven, op de vuilnisbelt werken.
Beroofd van aardse herinneringen, worstelt een nieuwkomer in het hiernamaals om het verleden te herstellen, in deze poëtische fantasie die een duistere reflectie biedt op persoonlijke verzoening in de schaduw van het gewelddadige verleden van Kenia. Stel je voor dat je op een dag wakker wordt in een dorre woestenij. Door geheugenverlies heb je geen idee waar je bent, wat je identiteit is en hoe je bent aangekomen. Een kleine groep vreemden heet je welkom in een nabijgelegen oaseresort en onthult je de aard van deze nieuwe realiteit. Je bent dood. En dit is het hiernamaals. Dit is wat er gebeurt met Kaleche (Nyokabi Gethaiga) in de enigmatische openingsscène van Kati Kati, de poëtische debuutfilm van schrijver-regisseur Mbithi Masya.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt een groep jonge antifascisten veroordeeld tot opsluiting op een eiland, waar ze werken aan het baanbrekende Ventotene Manifesto.
Een blik op het leven, werk en belang van de Tsjechische filmmaker Karel Zeman (1910-89), een genie van de wereldcinema, een tovenaar van speciale effecten, waarbij zijn inspiratiebronnen en zijn revolutionaire filmtechnieken aan het licht komen.
Een koud verlichte Palermo uit de jaren 90. Eén enkele dag. Naamloze personages glijden af naar de vervulling van hun lot. Een verhaal van oorzaak en gevolg, waarbij misdaden niet alleen de slachtoffers, maar ook de daders treffen. En waarvan niemand op de een of andere manier ongedeerd zal blijven.
Straatprostituees in Grenoble worden uitgebuit, gemarteld en mishandeld door hun pooiers. Een grotendeels niet-speculatieve film die zich meer richt op de criminele kant van het milieu. Toch gaat hij nauwelijks verder dan gangbare clichés.
Wanneer Dummie beseft dat hij nooit groot zal worden en dus ook geen koning, wil hij in ieder geval net zo beroemd worden als zijn farao-vader. Vol zelfvertrouwen doet hij mee aan een bijzondere wedstrijd. Ondertussen heeft zijn beste vriend Goos een ander plan.
Uit angst voor de veiligheid van zijn gezin en aangewakkerd door nationalistische paranoia gaat een legerkapitein tot het uiterste om te beschermen wat hem lief is.