Wanneer British Railways de sluiting van de zijlijn van Titfield naar Mallingford aankondigt, doet een groep lokale bewoners een bod om het zelf te exploiteren, gesteund door een geldelijk lid van de gemeenschap die wordt aangetrokken door het volledige gebrek aan licentie-uren op treinen. Helaas begint de lokale busmaatschappij methoden te gebruiken die nauwelijks als eerlijke concurrentie kunnen worden gezien.
Nee, helaas is The Titfield Thunderbolt nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Production | Michael Balcon | Executive Producer |
| Directing | Charles Crichton | Director |
| Production | Michael Truman | Producer |
| Directing | Felicia Manheim | Continuity |
| Costume & Make-Up | Anthony Mendleson | Wardrobe Designer |
| Production | Hal Mason | Production Supervisor |
| Production | Harry Kratz | Unit Production Manager |
| Camera | Jeff Seaholme | Camera Operator |
| Crew | E. R. Taylor | Special Effects |
| Directing | David Peers | Assistant Director |
| Writing | T. E. B. Clarke | Screenplay |
| Sound | Stephen Dalby | Sound Supervisor |
| Visual Effects | Geoffrey Dickinson | Visual Effects |
| Visual Effects | E. Hague | Visual Effects |
| Directing | Terry Bishop | Second Unit Director |
| Sound | Arthur Bradburn | Sound Recordist |
| Costume & Make-Up | Harry Frampton | Makeup Artist |
| Camera | Paul Beeson | Second Unit Director of Photography |
| Crew | Sydney Pearson | Special Effects |
| Camera | Joan Bridge | Other |
| Sound | Ernest Irving | Conductor |
| Camera | Douglas Slocombe | Director of Photography |
| Editing | Seth Holt | Editor |
| Sound | Georges Auric | Original Music Composer |
| Art | C.P. Norman | Art Direction |
| Camera | Roy Gough | Still Photographer |