Korte documentaire: De film toont de ene dag vanaf het wakker worden tot en met het weer wakker worden de volgende ochtend. De alledaagse situaties waaruit veel reclames bestaan, de kleine drama's die ze creëren en oplossen via het product of de dienst die ze verkopen, worden tot één dag samengevoegd. Dit is een film over het alledaagse in de (Duitse of West-Europese) samenleving omdat de reclames deel uitmaken van het alledaagse van de meeste mensen (iedereen die televisie kijkt) en een ideaalbeeld van de samenleving weergeven. De film maakt volop gebruik van herhaling als montagetechniek, op visuele wijze zoals hierboven beschreven, maar ook omdat commercials op verschillende manieren gelezen kunnen worden. Zo duikt Brat-bakfolie op bij de avondscène, wanneer er een ovenschaal op tafel wordt gezet, en later in de reeks over uitgaan naar een klassiek concert, omdat de clip klassieke muziek bevat.
Nee, helaas is Ein Tag im Leben der Endverbraucher nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Directing | Harun Farocki | Director |
Production | Christian Petzold | Co-Producer |