Professor Engels Vivian Bearing beschikt over het soms bijtende geestigheid dat haar studenten weliswaar iets bijbrengt, maar hen ook van haar vervreemdt. Ze heeft het lesgeven en haar leven perfect onder controle en laat niemand in haar kaarten kijken. Tot het leven zelf op een dag de kaarten brutaal op tafel gooit. Vivian blijkt een verwoestende ziekte te hebben en moet een slopende, langgerekte en experimentele behandeling ondergaan. Acht maanden lang moet ze de touwtjes uit handen geven. Ze is niet langer een lerares, maar een leerobject voor anderen. Vivian Bearing ontdekt dat je het slappe koord tussen leven en dood slecht met 'wit' kunt bewandelen.
Nee, helaas is Wit nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Directing | Mike Nichols | Director |
Writing | Mike Nichols | Teleplay |
Production | Mike Nichols | Executive Producer |
Production | Cary Brokaw | Executive Producer |
Production | Simon Bosanquet | Producer |
Production | Michael Haley | Co-Producer |
Production | Paul A. Levin | Associate Producer |
Production | Julie Lynn | Co-Producer |
Editing | John Bloom | Editor |
Production | Juliet Taylor | Casting |
Art | Michael Seirton | Set Decoration |
Art | Claire Nia Richards | Assistant Art Director |
Crew | Martin Duffy | Carpenter |
Art | Stuart Wurtzel | Production Design |
Costume & Make-Up | Ann Roth | Costume Design |
Sound | Henryk Mikolaj Gorecki | Original Music Composer |
Production | Ellen Lewis | Casting |
Production | Leo Davis | Casting |
Directing | Michael Haley | Assistant Director |
Directing | Mark Layton | Assistant Director |
Production | Rachel Neale | Unit Production Manager |
Costume & Make-Up | J. Roy Helland | Makeup Artist |
Camera | Seamus McGarvey | Director of Photography |
Costume & Make-Up | Linda DeVetta | Hairstylist |
Crew | John Whitby | Carpenter |
Sound | Paul Cridlin | Boom Operator |
Sound | Deborah Wallach | ADR & Dubbing |
Sound | Nic Ratner | Music Editor |
Editing | Don Ciana | Color Timer |
Sound | Kam Chan | Foley |
Visual Effects | Matt McDonald | Digital Compositors |
Sound | Frank Kern | Foley |
Crew | Gareth Milne | Stunt Coordinator |
Sound | George A. Lara | Foley |
Camera | Trevor Coop | Camera Operator |
Sound | Marko Costanzo | Foley |
Sound | Lee Dichter | Sound Re-Recording Mixer |
Lighting | Paul Sharp | Electrician |
Directing | Beverly Winston | Script Supervisor |
Sound | Paul J. Zydel | ADR & Dubbing |
Sound | Evyen Klean | Music Supervisor |
Sound | Blake Leyh | Sound Effects Editor |
Lighting | Lee Walters | Gaffer |
Camera | Peter Myslowski | Grip |
Camera | Clive Coote | Still Photographer |
Art | Sarah Hauldren | Supervising Art Director |
Sound | Arvo Pärt | Additional Soundtrack |
Writing | Emma Thompson | Writer |
Writing | Mike Nichols | Writer |
Writing | Margaret Edson | Writer |
Writing | Margaret Edson | Theatre Play |
Writing | Emma Thompson | Teleplay |
Art | Les Benson | Props |
Camera | Mark Milsome | Focus Puller |