In 1998 bracht de farmaceutische gigant Pfizer een pil op de markt die de eeuwenoude frustraties van een grote groep mannen in één klap oploste: Viagra. Binnen de kortste keren bleek de pil een naamsbekendheid te hebben die even groot was als die van Coca-Cola. Regisseur Michael Schaap wil laten zien wat er in die tien jaar met Viagra is gebeurd. En vooral wat er met de moderne man is gebeurd. Want het zijn al lang niet meer alleen oudere mannen die de pil slikken. Op een Hollands strandfeest vertellen aardig wat jonge mannen over hun wens de one night stands op te leuken met een eindeloze erectie. En er veranderde meer. Waar het eerste televisiespotje op gedragen toon werd gepresenteerd door presidentskandidaat Bob Dole die vertelde last te hebben van de tot dan toe onbekende aandoening Erectile Dysfunction, verschijnen tegenwoordig commercials die vrolijk het huwelijksgeluk van de acht uur durende erectie propageren. En dat voor maar vijftig euro voor vier pilletjes.
Nee, helaas is De viagraman nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Art | Xavier van Delft | Graphic Designer |
Directing | Michael Schaap | Director |