Tirol, 16de eeuw. Weeskinderen Martin en Georg worden opgenomen in een klooster door enkele monniken. De kinderen zijn jarenlang onafscheidelijk, totdat de Aartsbisschop Georg onder zijn hoede neemt en klaarstoomt als priester. Martin wordt soldaat. Tijdens zijn verlof wordt Martin verliefd op de mooie Anna, dochter van een beul. Om haar hand te krijgen moet hij echter het beroep van haar vader overnemen. Dat blijkt lastig, vooral als Georg van hogerhand de inquisitie in het gebied moet gaan leiden en beulen, waaronder Martin, opdracht geeft de ongelovigen te doden. Martin voelt hier niets voor...
Nee, helaas is The Headsman nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Writing | Steve Attridge | Writer |
Writing | Susanne Freund | Writer |
Production | Helmut Grasser | Producer |
Sound | Matthias Weber | Music |
Costume & Make-Up | Caterina Czepek | Costume Design |
Art | Christoph Kanter | Production Design |
Art | Hans Wagner | Set Decoration |
Sound | Colin Nicolson | Sound Mixer |
Camera | Vladimír Smutný | Director of Photography |
Costume & Make-Up | Gabriella Németh | Key Hair Stylist |
Costume & Make-Up | Réka Görgényi | Makeup Artist |
Costume & Make-Up | Balázs Novák | Makeup Artist |
Costume & Make-Up | Katalin Jakots | Makeup Supervisor |
Art | Mihály Marton | Property Master |
Sound | Emma Murphy | ADR Supervisor |
Sound | Vanesa Lorena Tate | ADR Supervisor |
Sound | Andreas Schneider | Foley |
Sound | Bettina Mazakarini | Sound Editor |
Sound | Bernhard Maisch | Sound Re-Recording Mixer |
Crew | Jeff Cunningham | Special Effects |
Camera | András Khin | Steadicam Operator |
Lighting | Péter Sidló | Gaffer |
Costume & Make-Up | Patricia Schömitz | Assistant Costume Designer |
Production | Peter Altendorfer | Location Manager |
Directing | Gabriella Winkler | Script Supervisor |
Crew | Béla Unger | Stunt Coordinator |
Directing | Simon Aeby | Director |