De film speelt zich af tussen Londen en het idyllische Britse platteland tijdens de periode vóór de Tweede Wereldoorlog. In een tijd van onzekerheid en grote spanning draait het verhaal om de aanzienlijke familie Keyes, die er op gebrand is hun zeer traditionele manier van leven te handhaven. De oudste dochter Anne is een ontluikende jonge actrice die verliefd is op Lawrence, ambtenaar bij Buitenlandse Zaken. Maar haar schijnbaar perfecte leven begint zich dramatisch te ontwikkelen als ze op geheime opnamen van de appeasement-beweging stuit. Terwijl ze de bron van deze opnamen tracht te ontdekken, worden duistere geheimen onthuld die leiden tot de dood van een zeer goede vriend. Als de oorlog uitbreekt, ontdekt Anne de waarheid en ze vlucht naar Londen om een bevestiging voor haar verdenkingen te vinden. Ze wordt echter gevangen genomen en pas dan begint ze eindelijk te ontdekken hoe vreselijk ze is verraden.
Nee, helaas is Glorious 39 nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
| Art | Julian Searle | Property Master |
| Art | Colin Bayliss | Property Master |
| Sound | Andre Schmidt | Dialogue Editor |
| Writing | Stephen Poliakoff | Writer |
| Directing | Stephen Poliakoff | Director |
| Production | Barney Reisz | Producer |
| Production | Martin Pope | Producer |
| Production | Andy Pryor | Casting |
| Costume & Make-Up | Annie Symons | Costume Design |
| Camera | Danny Cohen | Director of Photography |
| Sound | Adrian Johnston | Original Music Composer |
| Costume & Make-Up | Holly Waddington | Assistant Costume Designer |
| Editing | Jason Krasucki | Editor |
| Sound | Peter Burgis | Foley |
| Sound | Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος | Sound Re-Recording Mixer |
| Editing | Patrick Malone | Digital Intermediate |
| Crew | Jason White | Stunt Coordinator |
| Camera | Giles Keyte | Still Photographer |
| Visual Effects | Adam Gascoyne | Visual Effects Supervisor |
| Editing | Marie Fernandes | Digital Intermediate |
| Lighting | Paul McGeachan | Gaffer |
| Costume & Make-Up | Annette Allen | Costume Supervisor |
| Production | Harriet Lawrence | Location Manager |
| Art | Caroline Grebbell | Art Direction |
| Editing | Jo Smyth | First Assistant Editor |
| Crew | Clara Parkes | Unit Publicist |
| Visual Effects | Tim Caplan | Visual Effects Producer |
| Camera | Zac Nicholson | Camera Operator |
| Art | Mark Leese | Production Design |
| Costume & Make-Up | Joe Hopker | Makeup Artist |
| Sound | Stuart Hilliker | Sound Re-Recording Mixer |
| Directing | Sue Hills | Script Supervisor |
| Camera | Laurie Sparham | Still Photographer |
| Crew | Rebecca Dix | Unit Publicist |
| Sound | Catherine Hodgson | Sound Effects Editor |
| Editing | Laurent Treherne | Digital Intermediate |
| Art | Andy Grogan | Set Decoration |
| Costume & Make-Up | Maralyn Sherman | Makeup Artist |
| Sound | Lee Walpole | Supervising Sound Editor |
| Production | Laurie Hayward | Executive Producer |
| Production | Sheryl Crown | Executive Producer |
| Production | Jane Wright | Executive Producer |
| Production | Lorraine Heggessey | Executive Producer |
| Production | Andy Ordonez | Executive Producer |
| Production | Sara Geater | Executive Producer |
| Production | James Atherton | Executive Producer |
| Sound | Andie Derrick | Foley |
| Sound | Chris Ashworth | Sound Recordist |
| Costume & Make-Up | Jenny Shircore | Makeup Designer |
| Costume & Make-Up | Jenny Shircore | Hair Designer |
| Production | Julie Clark | Line Producer |