In dit langverwachte vervolg op zijn baanbrekende ADVERTISING AND THE END OF THE WORLD onderzoekt mediawetenschapper Sut Jhally de verwoestende persoonlijke en ecologische gevolgen van reclame, commerciële cultuur en het ongebreidelde Amerikaanse consumentisme. Variërend van de opkomst van de moderne reclame-industrie in het begin van de 20e eeuw tot de grootschalige commercialisering van de huidige cultuur, identificeert Jhally één consistente boodschap die door alle reclame heen loopt: het idee dat bedrijfsmerken en consumptiegoederen de sleutels zijn tot menselijk geluk. . Vervolgens laat hij zien hoe dit krachtige verhaal, gesteund door miljarden dollars per jaar en gepropageerd door de beste creatieve geesten, ons blind heeft gemaakt voor de catastrofale kosten van de steeds sneller stijgende consumptiecijfers.
Nee, helaas is Advertising at the Edge of the Apocalypse nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Writing | Jeremy Earp | Writer |
Editing | Jason Young | Editor |
Production | Loretta Alper | Producer |
Directing | Sut Jhally | Director |
Directing | Jeremy Earp | Director |
Writing | Sut Jhally | Writer |
Editing | Sut Jhally | Editor |
Editing | Jeremy Earp | Editor |
Crew | Katelyn Dube | Intern |
Crew | Sandra Scanlon | Intern |
Sound | Rikk Desgres | Sound |
Production | Sarah Marmon | Production Assistant |
Crew | David Tauscher | Intern |
Production | David Mello | Production Assistant |
Crew | Emily Hodgkins | Intern |