Advertising at the Edge of the Apocalypse

Advertising at the Edge of the Apocalypse (2018)


  • Genre: Documentaire
  • Release Datum: 2018-03-20
  • Lengte: 1uur 2min
  • Taal: English
  • Productie: Media Education Foundation
  • Productie Land: United States of America
  • Regisseurs: Sut Jhally, Jeremy Earp.

Plot

In dit langverwachte vervolg op zijn baanbrekende ADVERTISING AND THE END OF THE WORLD onderzoekt mediawetenschapper Sut Jhally de verwoestende persoonlijke en ecologische gevolgen van reclame, commerciële cultuur en het ongebreidelde Amerikaanse consumentisme. Variërend van de opkomst van de moderne reclame-industrie in het begin van de 20e eeuw tot de grootschalige commercialisering van de huidige cultuur, identificeert Jhally één consistente boodschap die door alle reclame heen loopt: het idee dat bedrijfsmerken en consumptiegoederen de sleutels zijn tot menselijk geluk. . Vervolgens laat hij zien hoe dit krachtige verhaal, gesteund door miljarden dollars per jaar en gepropageerd door de beste creatieve geesten, ons blind heeft gemaakt voor de catastrofale kosten van de steeds sneller stijgende consumptiecijfers.

Kan ik Advertising at the Edge of the Apocalypse kijken op Netflix in Nederland?


Nee, helaas is Advertising at the Edge of the Apocalypse nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.

Advertising at the Edge of the Apocalypse Trailer

  • Sut Jhally

    als
Writing Jeremy Earp Writer
Editing Jason Young Editor
Production Loretta Alper Producer
Directing Sut Jhally Director
Directing Jeremy Earp Director
Writing Sut Jhally Writer
Editing Sut Jhally Editor
Editing Jeremy Earp Editor
Crew Katelyn Dube Intern
Crew Sandra Scanlon Intern
Sound Rikk Desgres Sound
Production Sarah Marmon Production Assistant
Crew David Tauscher Intern
Production David Mello Production Assistant
Crew Emily Hodgkins Intern

keyboard_arrow_up