Hoe krijg je verhalen uit Syrië volledig authentiek naar buiten? Zouden oud-gevangenen zich tegenover een interviewer wel volledig bloot kunnen geven? De Jordaanse filmmaker Dalia Kury kwam met een oplossing. Voor The Privacy of Wounds bouwde ze in een Noorse kelder een groepscel na, waar drie Syrische immigranten zichzelf vrijwillig in opsluiten. Onder het oog van onbemande camera’s die constant blijven opnemen zitten ze drie dagen zonder daglicht op dezelfde dunne matjes, pratend over hun tijd in verschillende Syrische gevangenissen.
Nee, helaas is Privacy of Wounds nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Production | Victor Ede | Producer |
Production | Jonathan Borge Lie | Producer |
Directing | Dalia Al Kury | Director |
Camera | Jonathan Borge Lie | Director of Photography |
Camera | Dalia Al Kury | Director of Photography |
Camera | Rabe Irar | Director of Photography |
Editing | Eyad Hamam | Editor |
Production | Håvard Bustnes | Executive Producer |
Production | Christian Aune Falch | Executive Producer |
Production | Torstein Parelius | Executive Producer |
Production | Tonje Hessen Schei | Executive Producer |
Sound | Marek Unrap | Music |
Editing | Alexis Lambotte | Colorist |
Sound | Yohann Bernard | Sound Designer |
Writing | Dalia Al Kury | Writer |