Hoe krijg je verhalen uit Syrië volledig authentiek naar buiten? Zouden oud-gevangenen zich tegenover een interviewer wel volledig bloot kunnen geven? De Jordaanse filmmaker Dalia Kury kwam met een oplossing. Voor The Privacy of Wounds bouwde ze in een Noorse kelder een groepscel na, waar drie Syrische immigranten zichzelf vrijwillig in opsluiten. Onder het oog van onbemande camera’s die constant blijven opnemen zitten ze drie dagen zonder daglicht op dezelfde dunne matjes, pratend over hun tijd in verschillende Syrische gevangenissen.
Nee, helaas is Privacy of Wounds nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Production | Victor Ede | Producer |
Camera | Jonathan Borge Lie | Director of Photography |
Editing | Eyad Hamam | Editor |
Camera | Dalia Al Kury | Director of Photography |
Production | Jonathan Borge Lie | Producer |
Camera | Rabe Irar | Director of Photography |
Directing | Dalia Al Kury | Director |
Production | Torstein Parelius | Executive Producer |
Production | Tonje Hessen Schei | Executive Producer |
Editing | Alexis Lambotte | Colorist |
Production | Christian Aune Falch | Executive Producer |
Sound | Yohann Bernard | Sound Designer |
Sound | Marek Unrap | Music |
Writing | Dalia Al Kury | Writer |
Production | Håvard Bustnes | Executive Producer |