In 1948 kreeg Charles Aznavour een 16mm-filmcamera van Edith Piaf, Het was zijn eerste camera die hij sindsdien altijd bij zich had. Tot 1982 schiet hij vele rollen vol. Het filmmateriaal is zijn persoonlijke dagboek. Aznavour filmt zijn leven, een leven als een film. Hij filmt altijd en overal. Momenten en gebeurtenissen, plaatsen waar hij optreedt, zijn vrienden, liefdes en narigheid.. Een paar maanden voor zijn dood, bekeek hij het materiaal met Marc di Domenico. En besloot er een film van te maken, zijn film.
Nee, helaas is Aznavour, le regard de Charles nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Directing | Marc di Domenico | Director |
Production | Jean-Michel Rey | Associate Producer |
Production | Antoine Henriquet | Associate Producer |
Production | Charles de Meaux | Producer |
Writing | Marc di Domenico | Writer |
Writing | Antoine Barraud | Writer |
Writing | Antoine Barraud | Adaptation |
Writing | Marc di Domenico | Adaptation |
Editing | Catherine Libert | Editor |
Editing | Didier D'Abreu | Editor |
Editing | Fred Piet | Editor |
Sound | Charles Aznavour | Music |
Editing | Géraldine Gacon | Assistant Editor |
Crew | Frank Woodbridge | Technical Advisor |
Camera | Fabien Chauvier | Camera Operator |
Editing | Catherine Libert | Color Grading |
Editing | Dan Pesah | Color Grading |
Editing | Géraldine Gacon | Color Assistant |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Editor |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Designer |
Sound | Bruno Ehlinger | Sound Mixer |
Crew | Gaëtan Chabanol | Technical Advisor |
Production | Dane Rapaport | Post Production Coordinator |
Lighting | Simon Picazos | Gaffer |
Sound | Charlotte Butrak | Assistant Sound Editor |
Sound | Marie Mazière | Foley Artist |
Production | Nathalie Nghet | Production Director |