De term ‘surveillance society’ is nieuw en wordt gebruikt om de alomtegenwoordigheid van bewakingscamera’s en gezichtsherkenningssoftware aan te duiden. De term is zeker ook van toepassing op Polen vanaf de jaren 60 tot aan het einde van het communisme in 1989. De geheime politie maakte in die jaren honderdduizenden uren aan film- en audio-opnames, vaak met verborgen apparatuur. Burgers werden in de gaten gehouden als ze illegaal benzine doorverkochten, familie in het buitenland belden met het verzoek vreemde valuta te sturen of als ze een romantisch rendez-vous hadden in een hotel.
Nee, helaas is Zwyczajny kraj nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Writing | Tomasz Wolski | Writer |
Directing | Aleksandra Gruber | Assistant Director |
Art | Rafał Oryga | Production Design |
Art | Rafał Oryga | Property Master |
Editing | Tomasz Wolski | Color Grading |
Sound | Marcin Lenarczyk | Music Editor |
Sound | Paweł Juzwuk | Music Consultant |
Sound | Marcin Lenarczyk | Sound Recordist |
Crew | Anna Ferens | Commissioning Editor |
Crew | Marcin Kunicki | Commissioning Editor |
Crew | Tomasz Piechal | Commissioning Editor |
Production | Anna Gawlita | Production Manager |
Production | Aleksandra Grażyńska | Production Consultant |
Production | Wojciech Frączek | Producer |
Production | Iwo Kondefer | Production Assistant |
Production | Janusz Dąbkiewicz | Production Consultant |
Production | Halina Karlińska | Administration |
Camera | Tomasz Wolski | Additional Photography |
Camera | Grzegorz Falkowski | Additional Photography |
Camera | Jerzy Książek | Additional Photography |
Camera | Sebastian Domagała | Additional Photography |
Camera | Natalia Kalita | Additional Photography |
Production | Anna Gawlita | Producer |
Directing | Tomasz Wolski | Director |
Editing | Tomasz Wolski | Editor |