Het grootste oorlogschip van de geschiedenis, het Amerikaanse nucleaire vliegdekschip 'Nimitz', gaat een routinereis maken in de wateren in de omgeving van Pearl Harbor. Het schip wordt overvallen door een vreemde elektrische storm. Als de storm bedaard is merkt de bemanning dat er iets niet klopt. Zij ontvangen op hun radio's programma's uit 1940 en een verkenningsvlucht boven Pearl Harbor leidt tot een hoogst merkwaardige ontdekking. De Amerikaanse vloot van 1940 ligt geheel intact in de haven; de plotselinge Japanse aanval, die deze vloot vernietigde heeft kennelijk nog niet plaats gehad. Er is geen andere conclusie mogelijk: de 'Nimitz' is door de geheimzinnige storm teruggeslagen naar 6 December 1941, de dag voor de aanval op Pearl Harbor. Wetend wat er gaat gebeuren staat kapitein Yelland voor de vraag of hij moet ingrijpen, of dat hij de geschiedenis op zijn beloop moet laten...
Nee, helaas is The Final Countdown nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Editing | Robert K. Lambert | Editor |
Writing | David Ambrose | Screenplay |
Writing | Gerry Davis | Screenplay |
Production | Richard R. St. Johns | Executive Producer |
Writing | Thomas Hunter | Screenplay |
Sound | John Scott | Original Music Composer |
Production | Peter Douglas | Producer |
Camera | Victor J. Kemper | Director of Photography |
Writing | Peter Powell | Screenplay |
Directing | Don Taylor | Director |
Costume & Make-Up | Ray Summers | Costume Design |
Production | Lloyd Kaufman | Associate Producer |
Visual Effects | Maurice Binder | Visual Effects |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Department Head |
Art | Dennis Peebles | Set Decoration |
Crew | Bill Couch | Stunt Coordinator |
Costume & Make-Up | Romaine Greene | Hairstylist |
Sound | Milton Lustig | Music Editor |
Art | Dale Koeppe | Assistant Art Director |
Crew | Garry Elmendorf | Special Effects |
Costume & Make-Up | Irving Buchman | Makeup Artist |
Sound | Mark Mangini | Sound Effects Editor |
Lighting | Earl Gilbert | Gaffer |
Sound | Warren Hamilton Jr. | Sound Effects Editor |
Crew | Joe Day | Special Effects |
Sound | Richard L. Anderson | Sound Effects Editor |
Art | Fernando Carrere | Production Design |
Art | William Maldonado | Construction Coordinator |
Crew | Jack Casey | Unit Publicist |
Crew | Pat Elmendorf | Special Effects |
Camera | Jim Coe | Still Photographer |
Camera | Robert C. Thomas | Camera Operator |
Directing | Lynn A. Aber | Script Supervisor |
Sound | Bruce Bisenz | Sound Mixer |
Sound | Robert Nichols II | Sound Recordist |
Camera | Stan Lazan | Second Unit Director of Photography |
Camera | David L. Butler | Second Unit Director of Photography |
Art | Kent H. Johnson | Property Master |
Directing | Robert K. Lambert | Second Unit Director |
Directing | Ed Milkovich | Second Assistant Director |
Production | Lloyd Kaufman | Unit Production Manager |
Directing | Pat Kehoe | First Assistant Director |
Crew | J. David Jones | Stunts |
Crew | Colby Smith | Stunts |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Supervisor |
Production | John W. Hyde | Executive In Charge Of Production |
Directing | J. David Jones | Second Unit Director |
Directing | Douglas E. Wise | Second Assistant Director |
Crew | Orwin C. Harvey | Stunts |
Writing | Thomas Hunter | Story |
Writing | David Ambrose | Story |
Writing | Peter Powell | Story |