Het grootste oorlogschip van de geschiedenis, het Amerikaanse nucleaire vliegdekschip 'Nimitz', gaat een routinereis maken in de wateren in de omgeving van Pearl Harbor. Het schip wordt overvallen door een vreemde elektrische storm. Als de storm bedaard is merkt de bemanning dat er iets niet klopt. Zij ontvangen op hun radio's programma's uit 1940 en een verkenningsvlucht boven Pearl Harbor leidt tot een hoogst merkwaardige ontdekking. De Amerikaanse vloot van 1940 ligt geheel intact in de haven; de plotselinge Japanse aanval, die deze vloot vernietigde heeft kennelijk nog niet plaats gehad. Er is geen andere conclusie mogelijk: de 'Nimitz' is door de geheimzinnige storm teruggeslagen naar 6 December 1941, de dag voor de aanval op Pearl Harbor. Wetend wat er gaat gebeuren staat kapitein Yelland voor de vraag of hij moet ingrijpen, of dat hij de geschiedenis op zijn beloop moet laten...
Nee, helaas is The Final Countdown nog niet beschikbaar op Netflix in Nederland.
Directing | Don Taylor | Director |
Camera | Victor J. Kemper | Director of Photography |
Sound | John Scott | Original Music Composer |
Production | Peter Douglas | Producer |
Production | Richard R. St. Johns | Executive Producer |
Editing | Robert K. Lambert | Editor |
Writing | David Ambrose | Screenplay |
Writing | Gerry Davis | Screenplay |
Writing | Thomas Hunter | Screenplay |
Writing | Peter Powell | Screenplay |
Costume & Make-Up | Ray Summers | Costume Design |
Production | Lloyd Kaufman | Associate Producer |
Visual Effects | Maurice Binder | Visual Effects |
Art | Fernando Carrere | Production Design |
Art | Dennis Peebles | Set Decoration |
Costume & Make-Up | Romaine Greene | Hairstylist |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Department Head |
Costume & Make-Up | Irving Buchman | Makeup Artist |
Art | Dale Koeppe | Assistant Art Director |
Art | William Maldonado | Construction Coordinator |
Sound | Richard L. Anderson | Sound Effects Editor |
Sound | Warren Hamilton Jr. | Sound Effects Editor |
Sound | Mark Mangini | Sound Effects Editor |
Crew | Joe Day | Special Effects |
Crew | Garry Elmendorf | Special Effects |
Crew | Pat Elmendorf | Special Effects |
Crew | Bill Couch | Stunt Coordinator |
Camera | Robert C. Thomas | Camera Operator |
Camera | Jim Coe | Still Photographer |
Lighting | Earl Gilbert | Gaffer |
Sound | Milton Lustig | Music Editor |
Directing | Lynn A. Aber | Script Supervisor |
Crew | Jack Casey | Unit Publicist |
Art | Kent H. Johnson | Property Master |
Camera | Stan Lazan | Second Unit Director of Photography |
Camera | David L. Butler | Second Unit Director of Photography |
Sound | Robert Nichols II | Sound Recordist |
Sound | Bruce Bisenz | Sound Mixer |
Costume & Make-Up | Bob Mills | Makeup Supervisor |
Production | Lloyd Kaufman | Unit Production Manager |
Production | John W. Hyde | Executive In Charge Of Production |
Directing | Pat Kehoe | First Assistant Director |
Directing | J. David Jones | Second Unit Director |
Directing | Ed Milkovich | Second Assistant Director |
Directing | Robert K. Lambert | Second Unit Director |
Directing | Douglas E. Wise | Second Assistant Director |
Crew | Orwin C. Harvey | Stunts |
Crew | J. David Jones | Stunts |
Crew | Colby Smith | Stunts |
Writing | Thomas Hunter | Story |
Writing | Peter Powell | Story |
Writing | David Ambrose | Story |