Damiaan (Wieger Windhorst) is geslaagd voor zijn eindexamen en verlaat zijn ouderlijk huis om op kamers te gaan. Zijn moeder (Anneke Blok) die hem na de dood van haar man alleen heeft opgevoed, komt een nieuwe liefde tegen, een binnenschipper. Als zij bij hem gaat wonen verandert alles; er is geen ouderlijk huis meer en moeder en zoon leven meer en meer langs elkaar heen en verliezen elkaar uit het oog. De vraag is of de moeder-zoon liefde dit overwint.
Van verrassend nieuws tot relatieproblemen: vier collega's in verschillende stadia van het moederschap proberen elkaar te ondersteunen in hun problemen met mannen.
Boer Wortel is al zijn hele leven lang slachtoffer van de ene tegenslag na de ander. Desondanks vindt hij steeds de kracht om opnieuw op te staan en de vreugde in het leven terug te vinden. Terwijl hij zich door al deze ellende heen slaat beitelt hij lustig verder aan een houten beeld van Jezus, een meesterwerk in wording.
Een moeder gaat met haar melancholische zoon op pelgrimstocht om troost te zoeken bij het Madonna-beeld en probeert daarmee het gebroken hart van de zoon te genezen.
In een stad die verdeeld is in twee tegengestelde groepen, vallen een man en een vrouw van tegengestelde kanten voor elkaar. Maar kan de liefde de lijn die hen scheidt overstijgen?