Een man en vrouw die tot een liefdeloos huwelijk zijn gedwongen, worden bespot en te schande gemaakt als ze troost vinden in de armen van twee mannen die op hun landgoed werken.
Beroofd van aardse herinneringen, worstelt een nieuwkomer in het hiernamaals om het verleden te herstellen, in deze poëtische fantasie die een duistere reflectie biedt op persoonlijke verzoening in de schaduw van het gewelddadige verleden van Kenia. Stel je voor dat je op een dag wakker wordt in een dorre woestenij. Door geheugenverlies heb je geen idee waar je bent, wat je identiteit is en hoe je bent aangekomen. Een kleine groep vreemden heet je welkom in een nabijgelegen oaseresort en onthult je de aard van deze nieuwe realiteit. Je bent dood. En dit is het hiernamaals. Dit is wat er gebeurt met Kaleche (Nyokabi Gethaiga) in de enigmatische openingsscène van Kati Kati, de poëtische debuutfilm van schrijver-regisseur Mbithi Masya.
Een geniale jongen wordt gedwongen als bediende te werken, maar wordt uiteindelijk een rijke geldvervalser die de politie te slim af is. Een waargebeurd verhaal.
Wanneer een bonte theatergroep een stuk over liefde opvoert, bereikt het drama nieuwe hoogten wanneer opvattingen over seksualiteit en kaste met elkaar in botsing komen.