De Super Monsters delen hun Halloween-tradities met Vida en worden vervolgens uitgenodigd voor een Día de los Muertos-feest in de achtertuin van de Howlers.
Na een inval door de immigratiediensten vragen de gelovigen van een klein stadje zich, nog steeds in shock van de emoties, af wat de betekenis van naastenliefde is.
Terwijl een groep kinderen en hun begeleiders de natuur ontdekken tijdens een verblijf in de bergen, moet de groep op zoek naar een kampeerder die in het bos ronddwaalt.
Een seriemoordenaar stuurt compromitterende foto's naar zijn slachtoffers voor hij ze doodt. En de veelbelovende jonge actrice Sonia heeft er net één ontvangen.
Beroofd van aardse herinneringen, worstelt een nieuwkomer in het hiernamaals om het verleden te herstellen, in deze poëtische fantasie die een duistere reflectie biedt op persoonlijke verzoening in de schaduw van het gewelddadige verleden van Kenia. Stel je voor dat je op een dag wakker wordt in een dorre woestenij. Door geheugenverlies heb je geen idee waar je bent, wat je identiteit is en hoe je bent aangekomen. Een kleine groep vreemden heet je welkom in een nabijgelegen oaseresort en onthult je de aard van deze nieuwe realiteit. Je bent dood. En dit is het hiernamaals. Dit is wat er gebeurt met Kaleche (Nyokabi Gethaiga) in de enigmatische openingsscène van Kati Kati, de poëtische debuutfilm van schrijver-regisseur Mbithi Masya.
Aan de kust van IJsland bereidt een vuurtorenwachter zich voor op zijn 100ste verjaardag terwijl zijn vrouw zich terugtrekt in een wereld van vergeten poëzie.